ELŻBIETA NERWIŃSKA
Dyrektor Centrum Pozytywnej Edukacji – niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli, wpisanej 28 kwietnia 2010 roku do ewidencji prowadzonej przez Samorząd Województwa Mazowieckiego.
Absolwentka studiów magisterskich i doktoranckich na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego.
Doświadczenia zawodowe jako:
- Nauczyciel klasy „O”
- Pedagog szkolny w szkole podstawowej
- Dyrektor Ośrodka Metod i Szkoleń Psychospołecznych w Warszawie
- Koordynator szkoleń, realizator i dyrektor projektów europejskich, dyrektor warszawskiego ośrodka szkoleniowego – w Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej
- Dyrektor Departamentu Doskonalenia Nauczycieli w Ministerstwie Edukacji Narodowej
- Inspektor w Wydziale Rozwoju Urzędu Gminy Warszawa Bemowo
- Dyrektor Departamentu Zwiększania Szans Edukacyjnych MEN
- Ekspert Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
- Dyrektor Centrum Metodycznego Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej
01.09.2003 do 31.12.2009r.
Ukończone kursy i szkolenia:
- English Language College
- Dwuletnie Specjalne Studium Socjoterapii
- TERM – szkolenie dla kadr zarządzających oświatą
- EDUKATOR – kurs edukatorski w zakresie zarządzania oświatą
- Kurs zarządzania projektami zgodnie z regułami Unii Europejskiej
- Trener programu „Przyjaciele Zippiego”
O sobie:
Od lat zajmuję się doskonaleniem zawodowym i rozwojem osobistym nauczycieli, pedagogów i psychologów, co daje mi wiele satysfakcji. Z moich doświadczeń wynika, że najważniejszą zmianą, potrzebną dzisiejszej szkole, jest zmiana relacji nauczyciel – uczeń. Uważam, że ścieżką prowadzącą do budowania pozytywnych relacji jest podnoszenie kompetencji społeczno – emocjonalnych zarówno uczniów jak i nauczycieli. Dlatego z pasją angażuję się w realizację takich projektów i programów jak: „Porozumienie w szkole”, „Strażnicy uśmiechu”, „Przyjaciele Zippiego” czy „Tutoring szkolny”.
Chciałabym, żeby Centrum Pozytywnej Edukacji było źródłem inspiracji dla nauczycieli twórczych, poszukujących, świadomych swojej roli – mistrza i autorytetu. Centrum Pozytywnej Edukacji wyrosło z marzeń o szkole bezpiecznej, podmiotowej i partnerskiej, w której uczniowie z radością rozwijają swój potencjał i zdolności a nauczyciele realizują swoje pasje w codziennej pracy.