Coraz więcej nauczycieli z różnych miast w Polsce uczestniczy w szkoleniach przygotowujących do prowadzenia z uczniami zajęć w programie Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej
Odbyły się już lub też są zaplanowane listopadowe kursy dla 100 nowych realizatorów programu. Poniżej wymienione zostały nazwy miejscowości oraz nazwisko trenera prowadzącego szkolenie:
-
Województwo warmińsko – mazurskie: Krawczyki (k. Bartoszyc) - Elżbieta Górecka
-
Województwo łódzkie: Łódź – Hanna Gzella
-
Województwo mazowieckie: Adamowizna (k. Grodziska Maz.) – Elżbieta Milczarek oraz Warszawa – Elżbieta Nerwińska i Hanna Meijer
-
Województwo lubuskie: Gorzów Wielkopolski (WOM) – Jadwiga Krzewska – Gordzijewska
-
Województwo podlaskie: Białystok – Jadwiga Czyżewska
-
Województwo mazowieckie: Płock – Bogumiła Ogrodowczyk
Wszyscy nauczyciele przystępujący do programu w pierwszym, pilotażowym roku jego realizacji proszeni są o wypełnianie kwestionariuszy ewaluacyjnych po przeprowadzeniu każdej, kolejnej części programu. Na tej podstawie program będzie poprawiany, doskonalony i uzupełniany o zgłaszane przez nauczycieli i trenerów tematy, czy zagadnienia.
Nie sposób przytoczyć wszystkich wrażeń, doświadczeń i refleksji, jakie pojawiają się w trakcie szkoleń i po ich zakończeniu. Chcemy jednak podzielić się wybranymi opiniami uczestników szkoleń i trenerów na temat programu Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej:
- piękne, starannie przygotowane materiały szkoleniowe;
- ważny, potrzebny program;
- nauczyciele trochę obawiają się, czy użyte metafory będą zrozumiałe dla młodszych dzieci;
- szczególnie ucieszyły się nauczycielki pracujące z dziećmi z Zespołem Aspergera, że otrzymują bardzo przydatne narzędzie do pracy z tymi właśnie dziećmi;
Apteczka to znakomite szkolenie, które przypomina, co w życiu i w pracy nauczyciela jest najważniejsze, a mianowicie podejście do pracy jak do misji, a do uczniów w pełni indywidualnie, z ciepłem i miłością - nauczycielka z Lublina
Program nadaje się również do przeprowadzenia w starszych grupach wiekowych, po pewnych modyfikacjach (trudniejsze przykłady) – nauczycielka z Krakowa
Na szkoleniach każdy z nauczycieli wykonuje własna apteczkę skarbów. Ta część warsztatów pozwala na zrelaksowanie się i rozwijanie kreatywności poprzez bardzo praktyczne działania.